Actualitat:COVID 19: Beniarrés no registra cap afectat per Covid a 26 de Febrer

divendres, 13 de juny del 2008

Carles Crespo Jordà guanya el premi de Poesia en la Festa del Llibre de Muro

Ja va guanyar en les darreres edicions dels anys 2005 i 2006

Carles Crespo Jordà , és un jovent beniarresí que estudia a l’IES Mariola a la veïna localitat de Muro. Abans ha fet primària al CP Perputxent de Beniarrés per tant tota la seua formació s’ha realitzat en col·legis públics, el que denota l’alt nivell impartit al col·legi de la nostra localitat on altra gent ja ha destacat abans en altres certàmens o concursos.


Carles Crespo amb els darrers premis aconseguits penjats a la paret

Des de fa 13 anys l'Ajuntament de Muro celebra la festa del llibre, en aquesta poden participar tots els alumnes de l'IES Serra Mariola, els CP el Bracal i Montcabrer i de la FPA Beniassent.

Les tres categories a participar son Teatre, Narrativa i Poesia, i es fa distinció entre Valencià i Castella. Es donen premis per a cada curs, sempre que el jurat no considere que ningun dels treballs es mereixca el premi. A més sols pel fet de participar es rep un llibre, en valencià, naturalment.



Moment de l'arreplegadadel premi de poesia d'aquest any 2008


L'any passat Carles Crespo no hi va participar, però el 2005 i 2006 va guanyar el primer premi de Narrativa i Teatre, i enguany, el de Poesia. El premi consisteix en un pergamí amb el nom del guanyador que t'acredita per gastar-te els 100€ de premi en comerços de Muro, que patrocinen l’esdeveniment.

Ànim i endavant i que açò siga sols el començament d’una brillant carrera

Aquests son alguns dels poemes que ha escrit
Amiga

Amigues com tú son les que m'animen
Amigues com tú, que majuden a volar
Amigues com tu, que per mi es preocupen
Amigues com tu ja no n'hi han.

Sense tú,
Jo ploraria
Sense tú,
Ja no se on vaig
Sense tú,
¿Jo que faria?
Sense tú,
Amiga meua.
Sols podria plorar.

Amigues com tú jo trobe en falta
Amigues com tú per a parlar
Amigues com tú que sou com àngels
Que m'ajuden a volar!

_________________________

Música i Llum...

Hui senc la música dins del meu ser
Res millor hi pot haver…

Els instruments corejen el teu nom
Mentre a gloria i foc fan desfilar.

Llum, resplandor,
Mogut pel teu amor

Esplrendor, llum,
A l'aire…el teu perfum.

______________________________________



¡Tú ets la raó del meu ser!

¿No saps qui ets? Jo t'ho diré:
¡Tú ets el que em fa obrir els ulls cada matí!

¿No saps qui ets?: Jo t'ho diré:
¡Tú ets única al món sencer!

¿No sa`s qui ets? Jo t'ho diré!
¡Tú ets la única raó per la que voldria viure de nou!
¿No saps qui ets?
¡Ets la música que em mou!

¿No saps qui ets?: Jo t'ho diré:
¡Tú ets la que tant de mal m'has fet!
¡La que m'ha deixat el cor desfet!

¿No saps qui ets?
¡Jo ja no heu se!
_____________________________________________

¡VALENCIANS!

Valencians;
Lluitem per la terra.
Lluitem per la sort
d'un poble noble
que mai no ha mort.

I lluitarem a les ciutats
i lluitarem als camps
i els nostres enemics n'eixiran mal parats.

Per que som i serem Valencians
i no ens rendirem pase el que pase,

Per que som i serem Valencians
i vencerem els Castellans.

No lluites per la terra; cuidala!
No lluites per la llengua; parlala!
Sols et dic, amic valencià parlant:

¡SEGUIM LLUITANT!

¡ ¡ ¡ ENDAVANT ! ! !

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Quan que m'alegre que un jove paisà escriga en la nostra llengua i que, damunt, li siga reconegut el seu treball amb un premi. Excel.lent, Carles, continua endavant i fes-nos gaudir de les teues creacions literàries.

Anònim ha dit...

Un plaer veure com els joves s'endinsen al món de la poesia. Et felicito pel blog. Aprofito que has penjat els poemes per a fer-ne ressó al blog de Poesia Infantil i Juvenil que editem a la biblioteca de Cocentaina.

Bon cap de setmana (aquesta vegada sense pluja)
Sàlvia

Anònim ha dit...

la llavor d'un sentiment que s'escampa pel poble.
enhorabona carles!

Anna ha dit...

Caram, este xicon és una jove promesa. Espere que arribe ben lluny.
Salutacions.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...