Actualitat:COVID 19: Beniarrés no registra cap afectat per Covid a 26 de Febrer

dimecres, 7 de novembre del 2007

PRESUPUESTOS 2008 DE LA GENERALITAT VALENCIANA

La Generalitat margina a Ripoll en el reparto de subvenciones a diputaciones

Las fidelidades se acaban pagando. El presidente de la Generalitat, Francisco Camps, ha optado por castigar en los presupuestos autonómicos para 2008 a la Diputación de Alicante, dirigida por el zaplanista José Joaquín Ripoll, y únicamente enviará a la corporación alicantina el 4,8% del dinero consignado para las tres diputaciones de la Comunidad, poco más de 1,4 millones de euros.

La cantidad contrasta con lo que se llevará Castellón, el feudo de Carlos Francisco CampsFabra -uno de los grandes aliados de Camps-, a la que el Consell transferirá la mitad del dinero que la Generalitat tiene previsto remitir a las tres diputaciones.

De forma global, las tres corporaciones provinciales está previsto que reciban de las arcas autonómicas un total de treinta millones de euros, de los que únicamente un 4,8% -que suponen la citada cantidad de 1,4 millones- llegarán hasta las comarcas alicantinas. Al menos eso es lo que está consignado, a día de hoy, negro sobre blanco. Desigual reparto por habitante La institución provincial, concretamente, percibirá medio millón de euros para actuaciones en la red viaria provincial, una cifra sensiblemente inferior a la de años anteriores; otros 515.000 euros para hacer frente a la amortización y los intereses del plan de infraestructuras culturales de 1998, un programa inversor del que la Diputación adelantó en su momento la cuantía; 446.800 euros para el funcionamiento del Hogar Provincial; y, finalmente, 7.800 euros para colaborar en iniciativas de promoción del valenciano. Punto y final.

Los datos por población son, si cabe, más espectaculares todavía. Mientras la Diputación de Castellón recibirá de la Generalitat un total de 22,96 euros por habitante, la de Valencia se quedará en tan sólo 2,03 euros por vecino y la corporación que preside Joaquín Ripoll sólo conseguirá 0'80 euros por censado. Valencia sale bien parada Quedan pendientes de reparto otras tres líneas de ayuda -obras hídricas, mejora de instalaciones eléctricas y campañas sobre el Estatuto- para las diputaciones, dotadas con 10,4 millones, pero que están sin territorializar.

Los socialistas pusieron ayer el grito en el cielo. Los diputados Diego Maciá y Cristina Moreno denunciaron el «sectarismo» de Camps que no sólo, dijeron, «castiga» a Ripoll «sino a todos los alicantinos» . Por lo que respecta a la Dipitación de Valencia, la corporación que preside Alfonso Rus tampoco sale bien parada del reparto presupuestario. Del total de 30 millones en subvenciones directas a repartir, recibe el 16,7%, poco más de cinco millones de euros. La gran premiada es la corporación de Castelló, que preside Carlos Fabra y que recibe 11,3 millones de las subvenciones directas, el 43,7%. Los presupuestos de la Generalitat reflejan otros 10,4 millones, el 34,5%, destinados a las corporaciones pero que no detalla el documento. Se trata de fondos destinados directamente por el Consell.

La guerra entre Campistas y Zaplanistas la sufriremos todos los alicantinos y por tanto los habitantes del Beniarrés. Bueno, todos, no, pues seguro que los sueldos políticos y los de confianza de los organismos de la Diputación no sufren ninguna reducción. ¿ Es esto el reparto poblacional de las inversiones que pide el señor Camps al gobierno de Zapatero?.¿Porque no lo aplica el señor Camps en la Comunidad Valenciana?

Estas cantidades no contemplan todas las trasferencias de la Administración autonómica, pues las corporaciones suscriben además convenios con las distintas consellerias y departamentos para completar su financiación. No obstante, la mayor cuantía de fondos que llegan a la diputaciones proceden de trasferencias del Estados y de programas de coporación con el Gobierno central.
Aqui te puedes descargar o consultar el proyecto de presupuestos de la Generalitat Valenciana para el áño 2008

Noticia aparecida en el diario Levante-EMV

1 comentari:

Anònim ha dit...

MARINA ALBIOL -Diputada de Compromís
Els pressupostos de la Generalitat tenen un pecat original. Una manca de credibilitat insuportable. Tothom sap que els comptes en mans del Partit Popular s´han convertit en una eina de propaganda, centenars de papers que ho suporten tot perquè alhora de la veritat no hi ha res que siga veritat. Es poden gastar milers d´euros publicitant el 0,7% per a cooperació mentre es modifiquen els comptes per destinar els diners de la solidaritat a la Copa del Amèrica. Una estratègia molt de la dreta, furtar-li als pobres per donar-li als rics.
I els pressupostos de sanitat són el millor exemple. Com s´atreveixen a presentar els mateixos pressupostos en el capítol d´inversions quan l´any passat ja estaven i no es van executar? Entenc que el 2007 ha estat un any electoral i que la dreta ha de recórrer a la mentida per tal de rascar uns vots que no obtindrien si digueren la veritat. Cal enganyar, manipular, i amagar… per tal de fer creure que s´interessen pels problemes de la gent. I, alhora de la veritat els diners desapareixen de la sanitat i de l´educació i, per obra i gràcia de la modificació de crèdits, apareixen al serveis dels grans pelotassos.
En els pressupostos del 2008 apareixen pressuposats exactament 41 centres de salut, els mateixos que l´any passat i que no s´han fet. Però ja saben que qualsevol paregut d´aquestos pressupostos amb la realitat, es pura casualitat, tal i com haurien d´advertir els crèdits del document presentat pel Consell. Però les falses inversions no són l´única mostra de fins a quin punt pot arribar a mentir el PP sense cap vergonya. A les xifres presentades no hi ha ni rastre del deute de mil milions d´euros que la conselleria manté en base a factures que continuen amagades als calaixos. Pel que veiem no pensen pagar, retardant i ampliant així un deute insuportable que hauran de fer front propers governs d´un altre signe polític ben diferent a l´actual.
Per tant, d´aquestos pressupostos el més amable que podem dir és que són totalment falsos, perquè si pensàrem malament hauríem de concloure que són una interessada estratègia per afavorir els negocis de determinades empreses. Si el passat impedeix el desenvolupament normal de la sanitat pública (factures impagades i dèficit en infraestructures) el futur no promet res millor. La inexistent política d´investigació fa augurar el pitjor dels presagis. El programa d´ investigació sanitària només representa el 0,48% del pressupost total de la conselleria de sanitat, la inversió real en Salut Pública ha baixat un 21% i les transferències més d´un 12%. De fet la promoció de la salut, tot allò referent a la prevenció, la detecció precoç… tan sols representa un 1% del pressupost de la conselleria de sanitat. I es que la dreta està molt arrelada al passat, en eixe passat que ací anomenen bioètica, i financen, i a l´altra vora de l´Altlàntic anomenen el Designi Intel·ligent. I no aposten per la investigació com tampoc no creuen en la prevenció.
Però encara no hem arribat a l´escàndol més sonat. La concertació amb empreses privades representa ja el 7,8% del total dels pressupostos, és a dir, 430 milions d´euros. Fem un càlcul amable, si les concessionàries tenen previst un beneficis empresarial del 6%, la conselleria els està regalant concretament 25,8 milions d´euros. Però això és molt benpensant, podem estar parlant fàcilment de 50 o 60 milions d´euros, exactament el mateix que ha pressupostat el PP en inversions hospitalàries. Per tant, podríem invertir el doble si la dreta no preferira regalar-li als amics, el que prèviament ha robat als pobres. Aquesta és, sens dubte, la conclusió més trista dels pressupostos.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...