El pressupost a l’Ajuntament de Beniarrés ja està aprovat
definitivament ( BOP nº 93 de 20 de
maig de 2013). Considere que és el document
més important que elabora
l’equip de govern al llarg de tot l’any, doncs és l’instrument per tal de
millorar el dia a dia del nostre poble i és on s’especifica en que es pensen
gastar els diners de tots.
El pressupost per a l’any 2013 de l’Ajuntament de
Beniarrés té uns ingressos de
961.850 € i unes despeses de 707.744 €. Aquesta
diferència de 254.000 € entre el que s’ingressa i es gasta ve motivada per que
l’any 2011, es va tancar amb 254.000 € de dèficit i cal que aquest desequilibri
ixca reflectit en el proper pressupost que s’aprove després de saber aquesta
xifra, en aquest cas el de l’any 2013. Una mica enfarragosa l’explicació però
és el que hi ha.
Com es un document molt extens, he considerat anar
desglossant-lo en diferents articles al blog.
En ell es recullen les despeses de funcionament de l’Ajuntament
i es regulen els diners per a realitzar activitats, reparacions i manteniment
de les instal·lacions ja existents.
Es poden destacar els 70.000 € destinats “Subministres” que bàsicament es destina a
fer front al pagament de les factures d’energia elèctrica de tots els
comptadors municipals i l’adquisició de gas-oil per als vehicles municipals i
calefaccions d’edificis.
Per a realitzar activitats culturals i esportives hi ha destinats
20.000 € i per a la realització de les
Festes Patronals 30.000 €, on es comptabilitzen el cost de les revetlles,
invitacions, focs artificials i altres despeses relacionades amb el mon de les
Festes Patronals.
Front aquestes elevades xifres estan els 100 € destinats
per a Sanitat ( ni per a fer una xerrada informativa o una campanya de conscienciació),
els 100 € destinats a la
Promoció del Valencià ( els darrers anys encara han sobrat
aquest 100 €) o els 1.500 € destinats al Medi Ambient i al Turisme, partida, al
meu entendre insuficient quan pot ser un motor per a crear treball a Beniarrés
i revitalitzar l’economia del nostre poble.
Per a la
Dona i la
Infància hi ha destinats 4.000 € i 5.000 € per al Foment del
Comerç, que en la seua totalitat es destina a fer front del cost de la Fireta de Beniarrés.
Per a fer front als treballs realitzats per altres
empreses ( Neteja i “aseo”) hi ha destinats 40.265 €. Ací està el que cobra l’empresa
de la recollida domiciliaria de la brossa ( que ni de lluny cobra aquesta quanitat) i un altra quantitat que no acerte a
interpretar, dons aquest any no hi ha empresa encarregada de la neteja d’edificis
municipals, doncs és el propi ajuntament el qui ha contractat directament a les
persones encarregades de fer-ho i per tant, la seua despesa està en el capítol
I de personal.
Per a “Estudis i treballs tècnics” hi ha destinats 9.500 €
i compren bàsicament el sou de l’arquitecte municipal, doncs segons l’alcalde,
no es pensa redactar cap projecte al llarg de l’any.
I finalment, es destinen 3.000 € per a pagar l’assistència
a les sessions plenàries dels regidors, que actualment està en 50 € per sessió
plenària.
Bàsicament aquest és el gros del Capítol II, al que caldrà
sumar-li altres partides per tal de fer front a reparacions d’edificis i de
bens de l’Ajuntament, així com el pagament de 14.500 € a SUMA per encarregar-se
de cobrar-nos els rebuts municipals delegats en aquest organisme ( IBI, brossa,
aigua, IVTM i altres)
2 comentaris:
Q Q NADIE DICE NADA AL RESPECTO? TODOS CONTENTOS, VIVA EL ALCALDE Y SOBRETODO EL FUTURO Q A SABIDO LABRARSE, LUIS SUBETE EL JORNAL
señores como queda el tema de la piscina? y a sarabia que fem li pujem el jornal? va rapidet deçidiuse
Publica un comentari a l'entrada