El tram de l’autovia central, que unirà Alacant i València per l’interior, entre Cocentaina i Muro, a la nostra comarca, està gairebé acabat. De fet, la major part dels 11.591 metres estan asfaltats i únicament quedaria col·locar la senyalització i els remats finals perquè els vehicles pugen circular. Però la realitat diu una altra cosa: un conflicte suscitat entre el Ministeri de Foment i la Generalitat Valenciana pel desviament de dos carreteres comarcals ha provocat que dos trams de 50 metres estiguen sense escometre, la qual cosa impedirà que el tram d’autovia pugui obrir-se al trànsit aquest estiu.
L’autovia central està a la recta final, després de dues dècades de gestació. Els últims tres trams estan en execució en aquests moments, i permetran enllaçar l’autovia des de la zona de la cruïlla amb la Carrasqueta, on acaba ara, amb la població valenciana d’Albaida. Precisament, el port d’Albaida és la secció més avançada, ja que està ja asfaltada i amb la capa de rodament posada, de manera que només falta pintar la senyalització, de manera que a finals de juny o principis de juliol estarà operatiu.
El Barranc de la Batalla estarà llest a finals d’any, segons la previsió actual de Foment, però el tercer tram, entre Cocentaina i Muro, hauria d’entrar en servei entre juliol i agost, però ja és segur que no ho farà, perquè falten dos trams de 50 metres. En els darrers dies, la UTE constructora, integrada per Corsan-Corviam i Vies i Construccions, ha procedit a utilitzar bona part de les 200.000 tones d’asfalt previstes per habilitar la calçada d’aquest tram d’autovia d’11.591 metres, construït entre la variant de Alcoi i el port d’Albaida. El pressupost definitiu és de 104 milions d’euros, el més car de tota l’autovia central.
Tot el tram no està asfaltat, ja que falten dos trams de 50 metres en els quals encara no s’ha pogut actuar, per no haver obtingut Foment els permisos necessaris per desviar les comarcals CV-700, en direcció cap a Beniarrés, i CV-705, cap a Benimarfull i Planes. En aquests dos punts les obres estan parades i encara que arribara avui mateix el permís de la Generalitat, ja no es podria concloure l’obra en el termini previst, perquè està tot per fer, incloent en un cas el pas a diferent nivell.
Foment assegura que es va dirigir a la Conselleria d’Infraestructures l’abril de 2008, instant la concessió dels permisos necessaris per treballar en aquests dos punts de l’obra i acabar l’autovia. Segons el diputat Amando Vilaplana, el Consell va demanar documentació complementària a l’octubre de 2009 i, a data d’avui, cap de les dues peticions ha obtingut una resposta favorable.
En una compareixença a les Corts, el conseller Mario Flores va assegurar que les peticions havien estat formulades incorrectament i que per això no s’han concedit.
El diputat Amando Vilaplana conclou que la situació d’aquesta obra, en la seva pràctica totalitat un vial de nova construcció, impedeix que es puga fer una posada en servei parcial; 100 metres poden amb 11.591.
La Conselleria d’Infraestructures va col·locar el 3 de desembre, dia en què s’inaugurava la variant d’Alcoi, barreres en la connexió amb la CV-700, per impedir el pas dels camions de les obres, que des de llavors han hagut d’utilitzar el nucli urbà de Muro o camins rurals. Fa dos setmanes, just després de la compareixença del conseller Mario Flores a les Corts, va fer el mateix amb la CV-705, la qual cosa també ha contribuït a dificultar l’execució dels treballs.
Amando Vilaplana explica que Infraestructures ha gastat més de 3 milions de pessetes en la col·locació d’aquestes tanques. “En una resposta parlamentària m’han reconegut que a la primera carretera les tanques van costar 8.500 i en la segona, encara no ho sabem oficialment, però ens han dit que supera els 10.000 euros, és a dir, que es gasten els diners perquè Foment no puga treballar “i acabar aquest tram de carretera, el més car de tota l’autovia central”.
A part, tot això ha tingut un efecte complementari: els alcaldes del Comtat s’han queixat a Foment, perquè el pas dels camions pesats està deteriorant els camins rurals, la qual cosa ha obligat el ministeri a preparar un pla de reparacions.
11 comentaris:
Foment el que ha de fer és donar accés i eixida a l´autovia per a eixes carreteres, per a que els habitants de pobles com Beniarrés, Gaianes, Alcosser i L´Orxa no haguem de passar per dins de Muro.
Jo no donaria el permís d´obertura fins que estos accessos i eixides estigueren també complets.
I per cert, volem la inversió promesa per a la línea Alcoi - Xàtiva JA!!!! Després se´ls ompli la boca dient que aproven molts pressupostos, però al remat no soten ni un euro.
Completament d'acord. Fins que no ens donen accés directe als nostres pobles jo no donava cap permís. Tota la vida esperant una autovia i ara passa de llarg. Per què Foment, per què?
Entre uns i altres... POLITICS DE MERDA, ANARQUIA!!!
De xavo la volta que ens volen fer donar. Anarquia no, però no pense a votar a cap dels dos partits, a vorer si espabilen.
Als dos primers anònims, em podria explicar per on tenim l'accés els pobles com l'Orxa, Beniarrés, Gaianes i Alcosser a l'autovia? M'agradaria que m'ho explicareu per que em sembla que no ho desconeixeu.
Sabeu la normativa que regula els accessos a una autovia?
I una altra cosa, em sorpren molt que tingau eixa actitud front als impediments que està fent la Generalitat per tal de dificultar l'acabament de l'autovia i que no digau ni pruma de les condicions en que tenim la carretera que va de Muro a Beniarrés i que si pilles un camió en Muro no el pots adelantar en cap lloc, així com l'amplaria de la carretera i el munt de corbes que hi han. Per si no ho sabeu i voleu reclamar-li, aquesta carretera pertany a la Generalitat Valenciana.
Fede jo he fet el primer comentari. Estic totalment d´acord amb tu pel que fa a la millora de la nostra carretera. No es deu consentir que una via que ha incrementat de manera important el tràfic de vehícles, sobretot camions d´alt tonatge, estiga en les condicions que està.
Però això suma una raó més per a insistir en que creen un accés directe a la nostra carretera, que de moment jo no veig que estiguen fent.
Per tant, per a accedir a l´autovia de manera decent, sense agafar camins, haurem de creuar Muro, el que suposarà que no siga tant ventajosa per a nosaltres i ens deixarà igualment aïllats i en una posició menys atractiva que altres pobles. I això és roïn, ja que et recorde que les empreses valoren moltíssim tindrer accessos directes a les carreteres importants, i si volem omplir el polígon de naus industrials, pues...
Reconec el gran esforç d´inversió que ha fet el Govern Central per a construir l´autovia, però per estalviar-se una misèria en els accessos (dins del que ha costat l´autovia) están perjudicant-nos.
Crec que he exposat raons justificades de la meua opinió, demostrant que no és una opinió partidista és simplement la realitat i qui no vulga reconeixer-ho està fent-li un flac favor a tots estos pobles.
Cap a Beniarrés hi ha un eixida que s'està construint i que comunica l'autovia amb la carretera CV-705 que es la que va a Beniarrés. Nosaltres pillarem aquesta carretera en un gran "scalestric" que es construeis a l'altura de Turballos i que anirà paral·lel a l'autovia, uninent-se a la carretera a l'altura de del tunel que han construit per la central de Setla. Eixe serà l'eixida oficial per a les nostres poblacions.
També podrem eixir per l'eixida cap a Muro a l'altura de Benamer. En aquest cas si que s'ha de passar per Muro. Per tant tenim dues entrades i eixides a l'autovia, una la carretera nova que s'està construint que no passa per cap població i l'altra l'accés per Benamer que si que passa per dintre de Muro. Podrem elegir una de les dues.
Si no estic mal informat, d'entrada a entrada d'autovia, deu haver una distància mínima de 5 quilometres, per tant no es podia fer l'exida directa cap a les nostres poblacions i si mitjançant un "scalextric" i la construcció d'una carretera que es el que s'ha fet.
En tot moment he respectat les teues exposicions i moltes d'elles les comparteixc. Ara per exemple amb els troç construit a Alcoi, en 45 minuts pots anar de Beniarrés a Alacant, dels qual tardes 10 minuts de Beniarrés a Muro si no pilles cap cotxe davant. Per aquest tram hem de lluitar per a que tingam una carretera com es mereixem però t'he de dir que no espere ni un euro per a reformar-la, vist lo vist a Benimarfull on porta la Generalitat més de 5 anys posant als seus pressupostos la circumval·lació del poble i encara no s'ha fet.
Si vols algun altre aclariment, ja sap i ben gustosament.
¿Cinc quilòmetres d'una eixida a altra? Perdona, Fede, crec que estas molt equivocat. Informat bé.
Resulta molt trist comprovar que justifiques la decissió de Foment que va en contra nostra. Faries el mateix si fora el PP qui governara Espanya? Llevat la venda als ulls i defén els nostres interessos.
No pots dir-me que estic "molt equivocat" i no informar de la normativa que s'aplica. Ens la podries facilitar per a que tots se n'assabentarem, sinó, puc dir que tu eres el que estàs equivocat.
Intente defendre els nostres interessos, sempre que puc i des del meu vot a l'oposició a l'Ajuntament de Beniarrés.
Explicans quins sons els motius pels quals no hi ha accés directe a la carretera CV -705 que és la que va a Beniarrés i si no son els mateixos que el dic jo, no em costarà res donar-te la raó i dir-te que estava equivocat.
M'ha paregut entendre que s'està construïnt una carretera paral·lela a l'autovia des de la redona de Setla i acabarà en la redona que ara passem quan anem a Albaida.
Això ho podeu confirmar?
Un poc abans de la rotonda de Setla i acabarà on tú dius. Així és
Publica un comentari a l'entrada