Tot seguit podeu llegir el document qu el passat dia 23 de març va presentar el grup municipal socialista amb rectficacions i propostes, al pressupost per a l'any 2012, elaborat per el Partido Popular, per a l'Ajuntament de Beniarrés.
S'hagueren pogut presentar moltes més propostes però, segons la Llei, no hagueren sigut admesses a tràmit per no acollir-se als motius pels quals es poden presentar al·legacions a un pressupost.
El doument diu el següent:
El Ple Municipal ordinari de 27 de febrer de 2012 va aprovar, inicialment, el Pressupost de l’Ajuntament de Beniarrés per l’any 2012. El BOP en data 7 de març de 2012 va publicar aquesta aprovació inicial, pel termini fixat en la normativa de 15 dies.
Es en aquest període d’exposició al públic,
el Grup Municipal del PSPV-PSOE presentem les següents al·legacions, amb el
doble objectiu de, per una banda, corregir certs dèficits pressupostaris que,
creiem, té la proposta de pressupost aprovada inicialment i, d’altra banda,
proposar nous ajustos en determinades despeses per tal d’alliberar recursos a
destinar a serveis públics municipals bàsics, com son ocupació, joventut i, en
general, totes les polítiques socials, així com determinades inversions que,
baix el nostre punt de vista, millorarien la qualitat de vida de la ciutadania
de Beniarrés.
AL·LEGACIÓ
PRIMERA
S’Aprova
inicialment el projecte de pressupost de 2012 fora de temps. Estem en un
pressupost prorrogat. Aquesta es una circumstància bastant clamorosa i que
curiosament no es fa menció a ella, ni a la memòria presidència ni a cap de les
poques explicacions que ha donat l’equip de govern per explicar el projecte.
Les conseqüències de no tenir pressupostos aprovats i en vigor el dia 1 de
Gener de cada exercici son ben clares i afecten d’una o altra
manera al funcionament normal de la nostra administració. No entenem de
cap manera que no es faça una explicació ben clara sobre aquesta qüestió i que
s’hagués pogut evitar si el projecte de pressupost s’hagués presentat dins el
mes de desembre de 2011
AL·LEGACIÓ
SEGONA
La taxa
per la prestació del servei d’abastiment d’aigua potable , l’any passat es va
consignar una previsió d’ingressos de 37.000 €, dels quals, a data 31 de
desembre, sols hi havia ingressos reconeguts per valor de 28.810 €. Per al
present any s’espera recaptar 45.000 € per la prestació d’aquesta taxa, més de 16.000 € més que els reconeguts l’any passat. Augment que no es pot atribuir a
la pujada de la taxa aprovada per el PP. Aquesta previsió no ha estat
justificada per l’Ajuntament, per aquest motiu ens porta a pensar que és un
maquillatge del pressupost.
AL·LEGACIÓ
TERCERA
Al
pressupost d’ingressos, a la partida 399 “Altres Ingressos” hi ha consignat un
ingrés de 20.000 € , el mateix que l’any passat, sent que a l’any 2011, dels
20.000 € que s’esperaven ingressar, sols s’han reconegut com ingrés 3.823 €. Aquesta
previsió no ha estat justificada per l’Ajuntament, per aquest motiu ens porta a
pensar que és per quadrar el pressupost.
AL·LEGACIÓ
QUARTA
Al
pressupost de despeses figura la partida 9.100 “Retribucions bàsiques i altres:
Membres òrgans de govern” amb un consignació de 13.000 € i a l’annex de
personal, en la relació d’alts càrrecs, figura un dedicació exclusiva pendent
de designació amb una despesa de 13.607 €. Existeix una diferència de 607 € que
no està justificada al pressupost.
AL·LEGACIÓ
CINQUENA
L’actual
equip de govern va nomenar una persona
com a personal de eventual o càrrec de confiança de l’alcalde com així ix
reflexat al BOP nº 133 de l’any 2011. Al BOP de la província no s’ha publicat
ni el sou ni l’horari i també es pot constatar ni al capítol I ni a l’annex de
personal hi ha consignació pressupostaria per a fer-se càrrec d’aquest
nomenament, cal pressupostar el sou del personal eventual
AL·LEGACIÓ
SISENA
El sou
del personal laboral fixe al pressupost és de 27.400 € i el sou del personal
fixe a l’annex de personal és 15.021,36 €. Cal aclarir i justificar aquesta
diferència econòmica.
AL·LEGACIÓ
SETENA
El sou
del personal temporal al pressupost de despeses és de 11.907,81 i els diners
destinats per pagar el sou del personal laboral temporal a l’annex de personal
és de 27.216 €. Cal aclarir i justificar aquesta diferència
AL·LEGACIÓ
HUITENA
Les
retribucions bàsiques dels funcionaris i les retribucions dels complements dels
funcionaris al pressupost de despeses, no es corresponen amb el que posa a
l’annex de personal per els mateixos conceptes. Cal aclarir i justificar
aquesta diferència econòmica.
AL·LEGACIÓ
NOVENA
En el
Capítol III d’ingressos partida 350 es deu suprimir la quantitat que l’equip de
govern pensava ingressar per la
utilització privativa de les coberts dels edificis públics municipals doncs
l’empresa adjudicatària ha renunciat a la concessió.
AL·LEGACIÓ
DESENA
En el
Capitol II, partida 9.226.01 “Atencions protocol·làries i representatives” té
consignats 500 € per a tot l’any, xifra clarament deficitària si a aquesta
partida li se imputa el cost dels calendaris que dona l’Ajuntament per Nadal i
que clarament passa dels 1.500 €. Per tant aquesta partida deu incrementar-se ,
per ajustar-se a la realitat, encara que siga de valorar la disminució en la
mateixa.
AL·LEGACIÓ
ONZENA
En la
partida de “Festes Populars” es passa de gastar-se l’any 2011, 42.000 € a
pressupostar-ne per a l’any 2012 la quantitat de 25.000 €, sense que a la
memòria de presidència es reflexe quines activitats s’han de suprimir per tal
de reduir en 17.000 € d’un any a l’altre.
AL·LEGACIÓ
DOTZENA
En la
partida 4.212 “Reparació, manteniment i conservació en edificis i altres
construccions” es passa de gastar-se 16.386 € al llarg de l’any 2011 a pressupostar per a
tot l’any 2012, 6.000 €, es a dir una reducció de més del 150 % d’un any a
l’altre. Sols si l’equip de govern pretén adecentar i adequar el mur per a
separar la Guarderia Municipal
de la resta de la plaça existent, es gastarà la totalitat de la consignació,
per tant, cal ajustar a la realitat aquesta partida pressupostaria.
AL·LEGACIÓ
TRETZENA
L’import
indirecte, ICIO ( impost sobre construccions i obres ) l’any passat es va consignar
una previsió d’ingressos de 25.000 €, dels quals, a 31 de desembre no s’havia
assolit ni el 29 % d’aquests ingressos, es a dir sols s’havien recaptat 7.085 €. En la previsió d’ingressos el
governs consigna novament 25.000 €, el mateix que l’any passat. Aquesta
previsió no ha estat justificada per l’Ajuntament, per aquest motiu ens porta a
pensar que és un maquillatge del pressupost.
AL·LEGACIÓ
CATORZENA
El
passat 23 de febrer de 2012, el grup municipal socialista va presentar una
instància al registre de l’Ajuntament de Beniarrés, demanant la derogació del
decret 195/2011. A data de la present no hem rebut cap resposata per part del
secretari interventor de l’Ajuntament de Beniarrés. El compliment de la
instància pot modificar l’estat de liquidació del pressupost de l’any 2011,
fent que que aquest siga nul i per tant invalidar part de la documentació del
pressupost per a l’any 2012. Per la qual cosa, s’ha de contestar a aquesta
instància abans d’aprovar definitivament el pressupost de l’Ajuntament de
Beniarrés per a l’any 2012.
AL·LEGACIÓ
QUINZENA
La
brutícia als carrers de Beniarrés es cada vegada més notòria, bàsicament degut
a que cada vegada s’utilitzen materials com cartró, plàstic i papers en les
coses que gastem diàriament, també la manca d’educació cívica per part de molts
dels nostres veïns i veïnes i per que cada vegada hi han més cases buides al
poble, propiciant el que al llarg de molt de temps s’ha fet a Beniarrés i que
és que cadascú tinga net la part de davant de sa casa.
La llei
de bases de règim local diu que es obligació de l’Ajuntament, la neteja i
manteniment de la via pública, per la qual cosa proposem que es destine una
partida pressupostaria en el present pressupost per a la contractació del
personal escaient per part de fer complir la llei.
AL·LEGACIÓ
SETZENA
En
aquest pressupost per 2012 s’observa una rebaixa important en la consignació de
les partides destinades a la Promoció Econòmica o Foment del Comerç, tanmateix
de la partida de Turisme del municipi passant dels més de 20.000 € gastats al
llarg de l’any 2011, a
una previsió de despesa de 8.500 €.
La
promoció econòmica, el foment del comerç i el turisme s’haurien de dotar dels
recursos necessaris per poder donar aquest impuls que tant necessita el nostre
municipi per reactivar la seva economia i la creació de nous llocs de treball.
Per tant, demanem que es mantinguen les consignacions i els programes del
pressupost 2011 en el nou pressupost del 2012, i fins i tot, que s’amplien.
AL·LEGACIÓ
DISSETENA
Al pressupost
figura una partida de 13.607 € per alliberar un càrrec polític. Creguem que no
és el moment d’alliberar cap membre de l’equip de govern i proposem que es
destinen aquests diners per a contractar una persona que es dedique al
manteniment dels bens públics, doncs amb
el manteniment, evitem després reparacions que son molt més costoses per a
tots.
AL·LEGACIÓ
DIHUITENA
La
neteja dels edificis públics està privatitzada amb un cost aproximat de 26.000
€ anuals. És moment de que es torne a una gestió pública i més econòmica per a
tots, doncs s’estalviem IVA i beneficis empresarials. Per la qual cosa proposem
la contractació de dues persones a càrrec de l’Ajuntament per a la neteja dels
edificis municipals a temps parcial i la derogació del contracte amb l’empresa
neteja actual.
AL·LEGACIÓ
DINOUENA
En la
partida 9.227.08 “ Estudis i treballs tècnics” es destinen 8.000 €, que van,
segons diu la memòria de presidència a pagar el sou de l’arquitecte municipal (
recordar que treballa 4 dies al més ). Creguem que és un cost excessiu i per
això proposem que es traga a concurs la prestació d’arquitecte municipal per
tal d’abaratir costos
AL·LEGACIÓ
VINTENA
A la
liquidació del pressupost de l’any 2011, que forma part de la documentació que
forma el pressupost de l’any 2012, hi ha
una errada en la partida 350 “Ingressos per utilització privativa o
aprofitaments de bens públics”, el qual es refereix a l’ingrés per el lloguer
del nou bar de la piscina, doncs segons el contracte vigent entre l’arrendador
i l’arrendatària, aquesta quantitat s’havia de pagar integra a la firma del
contracte i sols figuren ingressats a 31 de desembre de 2011, la quantitat de
7.810 €. Es deu rectificar aquesta xifra o donar una explicació d’aquesta
reducció
AL·LEGACIÓ
VINTIUENA
A la
partida 310 “Interessos de préstecs” figuren consignats 1.500 € per a fer front
als interessos bancaris dels diferents préstecs que té, a dia de la present,
l’Ajuntament de Beniarrés . L’any 2011 es van gastar en aquest mateix concepte
3.866 €. Sent que no s’ha cancelat cap préstec i que , a més a més, s’ha signat
un “poliza” de més de 79.000 € amb el BBVA,
que ocasionarà interessos, cal incrementar aquesta xifra i ajustar-la a
la realitat.
Per tot
l’exposa, sol·licitem:
1.- La
retirada de l’avantprojecte del Pressupost General i la Plantilla de Personal
per a l’any 2012 per a l’Ajuntament de Beniarrés
2.- Que
s’incloguem les al·legacions presentades en el nou avantprojecte de Pressupost
i Plantilla de Personal per a l’any 2012.
Beniarrés
a 23 de març de 2012
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada