El proper dilluns 31 d'octubre, el Ministeri de Foment obrirà al trànsit el tram d'autovia del barranc de la Batalla, completant l'Autovia Central. No n'hi haurà inauguració oficial d'una obra que acumula un retard important.
Atenent al recent anunci del ministre de Foment José Blanco, el pròxim 31 d'octubre se saldarà per fi un important deute amb les comarques de l'Alcoià i el Comtat.
Amb l'esperada inauguració del barranc de la Batalla, l'últim tram pendent i el més complex de la denominada Autovia Central (part de l'A7), Alcoi quedarà connectada per fi a través d'una via de gran capacitat amb Alacant i València.
Va ser en els anys vuitanta quan va començar a forjar-se el projecte per a connectar les capitals valencianes per l'interior a través d'una autovia. Com explica el llavors alcalde d'Alcoi,Josep Sanus, inicialment es va pensar simplement “en untúnel en la Carrasqueta” com un pas per modernitzar la N340.
Va ser a mitjan 90 i mitjançant un pacte entre la Generalitat Valenciana i el Ministeri de Foment, que es va optar peltraçat actual de la A7 entre Alacant i València (passant per la Foia de Castalla en lloc de Xixona) que ara és a punt de culminar. “Es va pensar que era millor seguir un corredor que articulara el territori”, assegura Sanus, qui va prendre part en el procés negociador sobre el recorregut.
Generalitat Valenciana i Govern central han assumit en aquest temps i a diferents velocitats, la totalitat dels trams de A7 entre Sant Vicent del Raspeig i Canals, a València. “Foment s'ha fet càrrec dels quatre trams més complicats, que la Generalitat no haguera pogut assumir”, comenta el que fóra primer alcalde d'Alcoi en democràcia i fins a l'any 2000.
Aquests quatre trams són precisament els que envolten a la ciutat d'Alcoi i els que s'han fet esperar fins a l'actualitat. Va ser en 2004, en el mes de gener i sent alcalde d'Alcoi Jordi Sedano, quan es va licitar per fi la circumval·lació alcoiana.
Amb un estret marge de temps, el Govern d'Espanya va fer el propi amb els altres tres trams restants: el port d'Albaida, el Comtat i el barranc de la Batalla, el més complicat per combinar la construcció de diversos viaductes i tres quilòmetres de túnels, sobre un total de 4,5.
Des de 2009, s'han vingut inaugurant tots i cadascun d'aquests trams, a excepció del que donarà eixida a Alcoi cap al sud, realitat en uns dies. En total, Foment ha invertit 316 milions d'euros a escometre la seua part de l'Autovia Central.
“És la major inversió pública que s'ha fet a Alcoi en tota la història”, subratllen des del Govern local. Tant els actuals governants, com els que ho van ser temps arrere i la gran majoria de la societat local, coincideixen que la pròxima finalització de la carretera suposarà una fita històrica i una oportunitat que no es pot deixar passar.
Miguel Peralta, alcalde d'Alcoi en el primer lustre del segle XXI, no té dubtes que ens “trobem davant un punt d'inflexió”, que permetrà a la ciutat i a la comarca obrir-se al món exterior: “Per a vindre i per a anar-se”, adverteix.
Ell, i especialment qui fora Alcalde d'Alcoi fins al 22M, Jordi Sedano, lamenten que la carretera s'haja fet esperar massa, amb un tram del barranc de la Batalla etern que acumula un retard d'un any per una ampliació del projecte.
“L'autovia arriba tard, però beneïda autovia”, diu Sedano, encara que no amaga les seues crítiques al Govern d'Espanya: “És inaudit, que els túnels de l'autovia no admeten mercaderies perilloses. En canvi, en la visita del ministre a les obres (fa uns dies) no es va veure ni una sola protesta del col·lectiu ecologista”. Aquest, el del transport de mercaderies perilloses pel barranc de la Batalla, és un dels temes que ha vingut preocupant a Jordi Sedano, des que està en l'oposició.
Informació publicada al diari digital ARAMULTIMEDIA
6 comentaris:
afanyat afanyat inagura que venen les eleccions..aixi era un dels teus articles per alla Maig??
Tens bona memòria i com no donar-te les gràcies per la teua fidelitat a aquest blog, doncs denota amb el teu comentari un bon seguiment del blog.
Aquest article, sobre la inauguració de l’autovia es per a informar a molta gent que el tram del Barranc de la Batalla estarà obert aquest cap de setmana ( fins i tot tal vegada s’avance la seua obertura uns dies per a facilitar l’arribada dels visitants de la Fira de Tots Sants a Cocentaina).
En aquest cas no hi haurà cap acte inaugural com si va passar en l’article que tú nomenaves ni hi haurà cap polític fent la inauguració. Simplement s’obrirà a la circulació i prou.
En l’article que tu fas referència, les preses per acabar el museu van ser de xiste. Fins les 12 de la nit del divendres van estar muntant-lo per a poder ser inaugurat el dissabte, últim o penúltim dia en que es podia inaugurar amb fastos i bombos, doncs la nova llei electoral no ho permetia.
Com veus no tots són iguals i el que cal es que amb aquest nou tram obert anar a Alacant o Ibi, entre altres poblacions, es reduirà considerablement, tant per als qui anem com als qui poden vindre al nostre poble.
Inagureu lo que vos done la gana , no teniu que guañar socialistes. que rao té Gonzalez Pons.
Seguiu tots el mateix patró. Quan no teniu arguments es pose a bramar i insultar. El 20N guanyarà el qui el poble, amb els seus vots, estime. Jo vaig a respectar el resultat, per les teus paraules ho dubte. I ja veus, jo no pense definir com a “idiota” a tots els qui voten al PP, com ens va dir el teu estimat Gonzalez Pons a tots els qui votem socialista.
al segon comentari, dirli que els que votem al psoe serem idiotes, pero els que voten al pp i especialment estiguen el impresentable Gonzalez Pons son com a minim subnormals, nomes hi ha que vore la cara que te el tipo este de usurero i aprofitos, que soles vol que guanyar les eleccions per a forrarse la butxaca, i sino temps al temps, recorda aquest comentari quan guanyen les eleccions i fijat en lo poc que ix despres este impresentable
Gonzalez Pons és hereu del caciquisme més podrit
Publica un comentari a l'entrada