Aquest matí he llegit al diari INFORMACION la següent noticia i encara que no fa referència estrictament a Beniarrés, si que ens afecta directament a tots els qui tenim vehicles
La segona visita a la ITV segueix cobrant-se als tres anys de declarar-se gratuïta
Les Corts van aprovar per unanimitat l'eliminació de la taxa però el Consell encara no ha ratificat l'acord
La segona visita a la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), en el cas que la revisió no se supere a la primera, segueix cobrant-se tres anys després d'acordar-se que fóra gratuïta. Al novembre de 2006, la comissió d'Indústria, Comerç i Turisme de les Corts Valencianes va aprovar per unanimitat l'eliminació de la taxa per la segona i successives inspeccions, considerant que amb el pagament de la primera tarifa ja era suficient. No obstant això, la Generalitat encara no ha ratificat eixe acord, amb la qual cosa la mesura no ha entrat en vigor.
D'aquesta forma, la Comunitat Valenciana no només té les tarifes més cares de la ITV per a cotxes de tota Espanya, amb 60,61 euros en el cas dels turismes diésel, sinó que a més s'ha convertit en una de les poques que cobra una taxa afegida si la revisió no se supera en la primera visita. Segons l'últim informe que cada any elabora l'associació de consumidors Facua, aquesta pràctica només es realitza a Castella-Lleó, Ceuta, Murcia, Navarra i Balears, a més d'en les províncies d'Alacant, València i Castelló. En el moment d'acordar-se la seua gratuïtat, el preu de la segona i successives inspeccions a la Comunitat Valenciana era el 75 per cent de la tarifa habitual. A principis de 2008, des de la Conselleria d'Indústria assenyalaven que la gratuïtat s'establiria "en breu", però quasi dos anys més tard encara no existeix una disposició oficial que permeta portar a terme la rebaixa.
La majoria de les comunitats autònomes preveuen que la segona visita a la ITV siga gratuïta, sempre que es realitze dins d'un determinat termini. Unes altres, com Extremadura i Melilla, no cobren per la segona però sí per la tercera i següents inspeccions que hàgen de realitzar-se. L'únic lloc on aquestes visites a la ITV sempre són gratuïtes és Galícia, mentre que Castella-Lleó cobren en tots els casos un 70 per cent de la tarifa.
La ITV sempre duu afegit el pagament de 3,50 euros en taxes de tràfic, amb la qual cosa el preu final de la revisió a un cotxe diésel a la Comunitat Valenciana supera els 64 euros. Per als turismes amb motor de gasolina, el cost és de 46,54 si tenen catalitzador, i de 39,85 en cas contrari. Segons l'informe de Facua, la segona autonomia amb els majors preus és precisament altra que cobra per les segones visites, Castella-Lleó. Ací, la ITV d'un turisme diésel val 55,52 euros, mentre que per a una motocicleta costa 35,12.
Açò converteix a Castella-Lleó en la comunitat amb la ITV més cara per a les motos, un apartat en el qual les tarifes de la Comunitat Valenciana són bastant més baixes. La revisió d'aquests vehicles ix per 21,01 euros més taxes a la primera. Encara així, és més del doble del que costa en les estacions ITV públiques de la comunitat de Múrcia.
La segona visita a la ITV segueix cobrant-se als tres anys de declarar-se gratuïta
Les Corts van aprovar per unanimitat l'eliminació de la taxa però el Consell encara no ha ratificat l'acord
La segona visita a la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), en el cas que la revisió no se supere a la primera, segueix cobrant-se tres anys després d'acordar-se que fóra gratuïta. Al novembre de 2006, la comissió d'Indústria, Comerç i Turisme de les Corts Valencianes va aprovar per unanimitat l'eliminació de la taxa per la segona i successives inspeccions, considerant que amb el pagament de la primera tarifa ja era suficient. No obstant això, la Generalitat encara no ha ratificat eixe acord, amb la qual cosa la mesura no ha entrat en vigor.
D'aquesta forma, la Comunitat Valenciana no només té les tarifes més cares de la ITV per a cotxes de tota Espanya, amb 60,61 euros en el cas dels turismes diésel, sinó que a més s'ha convertit en una de les poques que cobra una taxa afegida si la revisió no se supera en la primera visita. Segons l'últim informe que cada any elabora l'associació de consumidors Facua, aquesta pràctica només es realitza a Castella-Lleó, Ceuta, Murcia, Navarra i Balears, a més d'en les províncies d'Alacant, València i Castelló. En el moment d'acordar-se la seua gratuïtat, el preu de la segona i successives inspeccions a la Comunitat Valenciana era el 75 per cent de la tarifa habitual. A principis de 2008, des de la Conselleria d'Indústria assenyalaven que la gratuïtat s'establiria "en breu", però quasi dos anys més tard encara no existeix una disposició oficial que permeta portar a terme la rebaixa.
La majoria de les comunitats autònomes preveuen que la segona visita a la ITV siga gratuïta, sempre que es realitze dins d'un determinat termini. Unes altres, com Extremadura i Melilla, no cobren per la segona però sí per la tercera i següents inspeccions que hàgen de realitzar-se. L'únic lloc on aquestes visites a la ITV sempre són gratuïtes és Galícia, mentre que Castella-Lleó cobren en tots els casos un 70 per cent de la tarifa.
La ITV sempre duu afegit el pagament de 3,50 euros en taxes de tràfic, amb la qual cosa el preu final de la revisió a un cotxe diésel a la Comunitat Valenciana supera els 64 euros. Per als turismes amb motor de gasolina, el cost és de 46,54 si tenen catalitzador, i de 39,85 en cas contrari. Segons l'informe de Facua, la segona autonomia amb els majors preus és precisament altra que cobra per les segones visites, Castella-Lleó. Ací, la ITV d'un turisme diésel val 55,52 euros, mentre que per a una motocicleta costa 35,12.
Açò converteix a Castella-Lleó en la comunitat amb la ITV més cara per a les motos, un apartat en el qual les tarifes de la Comunitat Valenciana són bastant més baixes. La revisió d'aquests vehicles ix per 21,01 euros més taxes a la primera. Encara així, és més del doble del que costa en les estacions ITV públiques de la comunitat de Múrcia.
1 comentari:
L´import de les taxes de la ITV al País Valencià són abusives. És de xiste que pel mateix servei existeixquen eixes diferències tan considerables entre comunitats autònomes. Per menys de 10 minuts de feina te la claven ben clavà.
Això diu molt del que es preocupa el PPCV pels valencians que estan passant-ho mal. Camps i la botijo pegant voltes amb un Ferrari i la resta a pagar...
CAMPS DIMISSIÓ!!!!!
Publica un comentari a l'entrada