Actualitat:COVID 19: Beniarrés no registra cap afectat per Covid a 26 de Febrer

dijous, 26 de novembre del 2009

Noticia apareguda al diari El Mundo referent a Beniarrés

El passat dia 24 de març eixia publicada aquesta noticia al diari El Mundo en la seua edició de València:

El PSOE investiga si se paga en Beniarrés el Plan Camps con dinero del Plan E

Los socialistas de la población solicitaron un informe a la secretaria en el que esta dictaminó que se hace «caja única» y que se utiliza «en función de las necesidades»

El PSPV-PSOE ha puesto en marcha toda su maquinaria para detectar en qué municipios se han producido irregularidades en los pagos a los adjudicatarios del Plan E referente al año 2009 toda vez que el Gobierno central ya ha hecho efectivo el 70% de las subvenciones.

A este respecto, quizás el caso más paradigmático es el del pequeño municipio de Beniarrés, donde se aprobaron dos obras del Plan E financiadas por el Gobierno central (PSOE). Una era una obra menor para la construcción de un muro que separase un terreno público de alrededor de 17.000 euros y otra mucho más ambiciosa que era la construcción de un Centro Musical y de Divulgación Artística adjudicada por 219.483 euros (189.210 más 30.273 euros en concepto de IVA).

Con motivo de las obras del Plan E financiadas por el Gobierno central los ayuntamientos ya han recibido por adelantado el 70% del montante global y el 30% restante se pagará con la certificación final. Así, los adjudicatarios van entregando certificaciones en los ayuntamientos y estos les van pagando. No obstante, según ha podido saber EL MUNDO, el pasado mes de septiembre en Beniarrés el constructor pasó por pleno la tercera certificación de la obra y no había dinero para pagarle (dinero que previamente había recibido el ayuntamiento) y tan sólo se le pudo dar un anticipo.

Entre tanto, el ayuntamiento adjudicó y se han llevado a cabo cuatro obras menores correspondientes del Plan Confianza presentado por el presidente de la Generalitat, el conocido como Plan Camps (PP), en las mejoras funcionales en propiedades públicas (22.138 euros), en mejoras en edificios culturales (44.050 euros), la reparación de la red de agua potable (48.373 euros) y otras mejoras en espacios públicos (19.101euros), que al parecer han sido ya abonadas (casi en su totalidad).

En este sentido, el PSOE pidió un informe a la secretaria-interventora municipal (que esta entregó el pasado 26 de octubre) sobre si se había «gastado o no dinero para pagar las certificaciones del Plan E, en otras obras no incluidas dentro de este plan». La secretaria dictaminó entonces que rige el «principio de unidad de caja» y que esto significa que «la totalidad de los ingresos se han de destinar a satisfacer el conjunto de obligaciones de la administración».

También, que «permite que la totalidad de fondos existentes [...] forme todo un conjunto que puede ser distribuido libremente en función de los distintos vencimientos de obligaciones».

Se trata de un criterio que no comparten los socialistas toda vez que en el pleno del pasado 16 de octubre el alcalde, el popular Luis Tomás, reconoció que no había llegado ni un euro del Plan Camps pero que los adjudicatarios de las obras si habían cobrado certificaciones (alrededor de 105.000 euros en esa fecha).

El alcalde no pudo ayer concretar todos estos datos a falta de documentación y se comprometió a contrastarlos en las próximas horas.

Doncs sols unes pocs aclariments aquesta noticia:

Els socialistes de Beniarrés volem que cobren totes les empreses que treballen per a l’Ajuntament de Beniarrés , es a dir TOTES, tant les qui contracta l’ajuntament per a obres diverses, com les que han fet obres del Pla Camps o Pla Confiança i les que han fet obres per al Pla Zapatero o Pla E.

Si els diners del Pla Zapatero han vingut per a pagar les obres incloses dintre d’aquest pla, son per a pagar aquestes obres i no per a pagar altres coses, doncs qui treballa vol i deu cobrar.

Si el Pla Camps o Pla Confiança no ha ingressat un sols euro a l’ajuntament de Beniarrés ( així ho va reconèixer l’alcalde en el passat ple ordinari) i l’ajuntament vol fer front a les certificacions ens sembla perfecte, però que no deixe de pagar les certificacions del Pla E quan té el 70% del diners ingressats en el seu compte des de fa molts mesos.

Que l’ajuntament de Beniarrés siga valent i que exigisca a la Generalitat Valenciana l’abonament de les certificacions del Pla Camps presentades i que han sigut abonades amb fons propis de l’ajuntament o d’altres plans.

No es pot anar per ahí, suposadament, traient-li la cara al Pla Camps i el seu Pla Confiança amb els diners del Pla E i anar allargant el pagament de les certificacions d’aquest pla quan t’han ingressat diners per a pagar-les.

I per últim, esperarem a que l’alcalde ens contraste aquesta informació que ha eixit publicada al diari El Mundo ( un diari que no es pot dir que siga “massa amic” del PSOE) i ens contraste aquesta informació en poques hores com ix publicat a la noticia.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

gràcies a la premsa lliure!!

paco ha dit...

Molt de " Pla Confianza " i molta subvenció, i el Pla i el Ric i tota la seua xusma quedant-se tots el diners del valencians, voldrià saber el que diuen ara tots els peperos, si no tragem a estos promte mos van a deixar més enpenyants que l´hostia. Per favor senyors Peperos obriu els ulls i sigau valents i reconegau la xusma que tenim com a president, simplement vergonyos.

Anònim ha dit...

A veurem que diu LLuís de tots açò. Com si me'l vegera, tot nerviòs i caganse en Jose Vicente i en Fede per enviar a publicar açò.

* El de l'oli * ha dit...

Vaja merder que hi ha a la política valenciana. Em pregunte si tindran la majoria absoluta a les pròximes eleccions.

Anònim ha dit...

Però, com hi ha incautes que pensen que pot arribar un euro del govern de Camps si s'ho gasten tot en grans esdeveniments i obres faraòniques a la capital?
La boqueta de Camps és molt gran i enganyosa. Com diu aquella frase lapidària: Facta, non verba.

* El de l'oli * ha dit...

BRAVO per l'últim anònim!

Me'n se una altra: Panis et circus.

Trobe que també li va be.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...