El suport està supeditat que els ajuntaments assolisquen a titularitat dels terrenys de l'antic traçat ferroviari
El Ministeri de Medi ambient ha mostrat la seua disposició a aportar finançament per als treballs d'acondicionament de la futura via verda Alcoi-Gandia. El departament governamental, no obstant això, supedita el seu respatler econòmic que els ajuntaments implicats obtinguen la titularitat dels terrenys de l'antic traçat ferroviari. Tal com va informar aquest diari, els ajuntaments d'Alcoi, Cocentaina, Muro, Gaianes, Beniarrés, L'Orxa, Vilallonga, Potries, Beniarjó, Almoines i Gandia, pels quals discorria l'antiga línia ferroviària, van celebrar fa ja mes d'un any una reunió a Vilallonga per a iniciar els tràmits de cara a la creació d'una via verda que supose un atractiu tant a nivell cultural com turístic. El projecte, en qualsevol cas, requerirà d'una important inversió econòmica, atès que s'haurà de condicionar tot el traçat, reposant ponts que en el seu moment van ser desmantellats i arreglant els nombrosos túnels existents en el tram entre L'Orxa i Vilallonga.
En aquest sentit, l'alcalde de Cocentaina, Rafael Briet, es va desplaçar la setmana passada A Madrid, on es va entrevistar amb responsables del Ministeri de Medi ambient. Segons la informació facilitada, el departament governamental està disposat a aportar finançament a la iniciativa, tenint en compte que reuneix les condicions exigides per a això.
Amb tot, des del Ministeri també es va advertir que qualsevol suport econòmic està supeditat que els ajuntaments obtinguen la titularitat dels terrenys de l'antic traçat ferroviari, atès que en cas contrari no es podrien invertir fons públics. Briet, així mateix, va assenyalar que els ajuntaments també tenen previst contactar amb la Generalitat, a fi de que col·labore igualment en la iniciativa.
Estatuts
Mentrestant, els municipis haurien de constituir el consorci al que es van comprometre en la reunió celebrada a Vilallonga, la finalitat de la qual serà precisament gestionar tant els treballs d'acondicionament del traçat ferroviari com el funcionament de la futura via verda. Els tràmits en aquest sentit s'han perllongat més del previst, encara a pesar que el compromís va ser elaborar i sotmetre a aprovació uns estatuts en el menor termini possible.
Noticia apareguda al diari INFORMACION.
El Ministeri de Medi ambient ha mostrat la seua disposició a aportar finançament per als treballs d'acondicionament de la futura via verda Alcoi-Gandia. El departament governamental, no obstant això, supedita el seu respatler econòmic que els ajuntaments implicats obtinguen la titularitat dels terrenys de l'antic traçat ferroviari. Tal com va informar aquest diari, els ajuntaments d'Alcoi, Cocentaina, Muro, Gaianes, Beniarrés, L'Orxa, Vilallonga, Potries, Beniarjó, Almoines i Gandia, pels quals discorria l'antiga línia ferroviària, van celebrar fa ja mes d'un any una reunió a Vilallonga per a iniciar els tràmits de cara a la creació d'una via verda que supose un atractiu tant a nivell cultural com turístic. El projecte, en qualsevol cas, requerirà d'una important inversió econòmica, atès que s'haurà de condicionar tot el traçat, reposant ponts que en el seu moment van ser desmantellats i arreglant els nombrosos túnels existents en el tram entre L'Orxa i Vilallonga.
En aquest sentit, l'alcalde de Cocentaina, Rafael Briet, es va desplaçar la setmana passada A Madrid, on es va entrevistar amb responsables del Ministeri de Medi ambient. Segons la informació facilitada, el departament governamental està disposat a aportar finançament a la iniciativa, tenint en compte que reuneix les condicions exigides per a això.
Amb tot, des del Ministeri també es va advertir que qualsevol suport econòmic està supeditat que els ajuntaments obtinguen la titularitat dels terrenys de l'antic traçat ferroviari, atès que en cas contrari no es podrien invertir fons públics. Briet, així mateix, va assenyalar que els ajuntaments també tenen previst contactar amb la Generalitat, a fi de que col·labore igualment en la iniciativa.
Estatuts
Mentrestant, els municipis haurien de constituir el consorci al que es van comprometre en la reunió celebrada a Vilallonga, la finalitat de la qual serà precisament gestionar tant els treballs d'acondicionament del traçat ferroviari com el funcionament de la futura via verda. Els tràmits en aquest sentit s'han perllongat més del previst, encara a pesar que el compromís va ser elaborar i sotmetre a aprovació uns estatuts en el menor termini possible.
Noticia apareguda al diari INFORMACION.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada