Molta gent que viu a Beniarrés desconeix el funcionament de l’Ajuntament, o el vol desconeixer, a l’igual que sols vol veure rajoles i activitats, quan moltes d’aquestes rajoles i activitats son pagades per empreses a les que el consistori els déu el seu pagament.
Quan va arribar el 31 de desembre de l’any 2010, l’Ajuntament devia a empreses i proveïdors més de 250.000 €, als que cal sumar, a posteriori, els més de 53.000 € en factures que devien anar a càrrec del pressupost de l’any 2010, es pagaran a càrrec del pressupost de l’any 2011. I com no, caldria sumar factures que realitzades al llarg de l’any 2010, va ser presentades en data posterior a l’1 de gener de 2011, entrant comptablement en el pressupost de l’any 2011. Aquesta xifra ronda els més de 120.000 €.
Per tant fent un simple suma, hi havien factures per pagar per més de 423.000 €, una xifra realment alarmant i molt preocupant, a la que cal sumar el dia a dia dels primers mesos de l’any 2011.
Per un altra banda també convé saber que li se va demanar un préstec a la Diputació d’Alacant per valor de 18.000 € ( el màxim que es podia sol·licitar) per a “hacer frente a problemas puntuales de liquidez presupuestaria” (textual). Com podeu imaginar no hi ha ni per a tapar un forat si es compara amb el muntant que es deu.
Algunes de les factures que es van quedar pendents a 31 de desembre de 2010 són:
A l’empresa que va portar el conjunt de la revetlla del dia 17 d’agost, 5.900 €
A l’empresa que neteja els edificis 6 mensualitats a 2.348 € cada mes.
A l’empresa que va portar el conjunt de la revetlla del dia 18 d’agost, 7.080 €.
A la Mancomunitat el Xarpolar per la recollida d’animals solts 1.259 €
A l’empresa que porta els productes químics per al manteniment de les piscines municipals 2.080 €
A un treballador municipal, 3 mensualitats, a 677 € cada mes.
A l’empresa de la recollida domiciliaria de la brossa, 3 mensualitats, a 1.855 € cada mes.
A l’empresa encarregada del control i eradicació dels mosquits a Beniarrés, 8.908 €.
A l’empresa que subministra l’energia elèctrica, més de 14.000 € en diferents factures.
A l’empresa encarregada de la contrucció del nou Bar de la Piscina, 28.965 €.
A l’empresa encarregada de la construcció del nou gimnàs municipal, 9.908 €
A l’empresa que va realitzar focs artificials per a l’Ajuntament en Festes, 3.782 €
A la Diputació d’Alacant per diferents aportacions en obres 9.000 €
A l’empresa que va construir l’amplicació del Centre de Divulgació Artística i Músical, 34.126 €
A la Seguretat Social per diferents treballadors, 4002 €
A les Filaes per l’ajuda que se’ls dona per Festes 1.500 € a cadascuna
A la Mancomuitat el Xarpolar per serveis socials i recollida de brossa, 19.000 €
I altres ........ Com podeu llegir un variat ventall de factures que van quedar pendents de pagament a 31 de desembre de 2010, de les quals, cap d’elles es pot dir que eren un imprevist o que van ser a última hora.
Aquesta també és la realitat del nostre Ajuntament, no sols la de veure com s'inauguren obres i reformes, una realitat que molts no volen veure, però a la qual tots hem de fer front, doncs l’Ajuntament no és un ent virtual, l’Ajuntament som tots, per a lo bó i per a lo roin.
10 comentaris:
Que la empressa que replega la brossa domiciliaria cobra 1800 euros al mes? vols dir aixo.
No se si aquestes dades son certes o no, però si estàs tan ben informat com cuan vas dir l'atre día lo de la factura de la llum...
I encara se presenta l'alcalde en la cara ben alta ? ai mare si li ho deguere altra persona altre gall cantaría.
Mira que be li ve el refrany:
" AI MARE GRACIES A DEU QUE M'HAN FET AMO DE LO QUE NO ÉS MEU"
Al primer anònim: No ho dic jo, ho diuen els decrets de pagament que fa l’Ajuntament de Beniarrés, que son públics i que qualsevol veí pot consultar.
Al segon anònim: T’agraden o no aquestes dades son certes i tu mateix les pots consultar, ho bé m’ho dius a mi i te les ensenye, doncs estan publicades al decret 218/2010 de l’Ajuntament de Beniarrés i qualsevol veí les pot consultar, a més a més, de que aquests decrets es van fer publics en el passat ple ordinari celebrat el dia 30 de març de 2011.
Pel que dius de la factura de la llum, m’alegre de que segueixques el que escric tant ací com al meu perfil de Facebook. Per tant molta gent no sabrà del que estàs parlant.
Al que es refereix l’anònim és a unes paraules que vaig posar al Facebook i que van ser respostes per part de l’alcalde. Les paraules eren les següents:
Frederic Jordà: “He vist que s'ha presentat a l'Ajuntament de Beniarrés una factura de l'empresa Iberdrola per més de 28.000 € baix el titol "remesas facturas mes de febrero de 2011". Algú de l'ajuntament podria explicar al poble a que es deu aquesta desorbitant xifra que tots hem de pagar?”
Luís Tomàs: “Jo ho explicaré: Eixa factura no està bé,avui hem recibit una carta d'Iberdrola rectifican-la,i la quantia definitiva és de 4900 euros.”
Per tant es pot veure que en cap moment falte a la veritat com tu insinues, sinó que a posteriori de dir lo de la factura ha entrat un altra rectificant-la, de la qual no tinc constància, per la qual cosa, en cap moment he faltat a la veritat. I com bé deia , va eixir algú de l’Ajuntament de Beniarrés, responent a l’interrogant que plantejava.
M’agradaria que a l’igual que va eixir Luis informant de era una errada d’Iberdrola la quantitat d’aquesta factura, eixira dient que son falses les dades que he facilitat a l’article.
Al tercer anònim: Vosaltres teniu la força amb els vostres vots de canviar-ho o deixar-ho com ha estat en els darrers 7 anys. La decisió es vostra
Entonces no tens constància de que haja entrat una factura rectificant l'anterior? Pués l'alcalde et va dir que passares a vore la factura rectificada.
Ho no m'expressat bé o entens el que vols. Quan dic que no tinc constància em refereixc al moment d'escriure les paraules al Facebook. Posteriorment, Luis diu que era una errada i que no era eixa la quantitat incial de la factura de Iberdrola, cosa que em crec.
No tinc perquè dubtar de les paraules de l'alcalde de Beniarrés, el meu alcalde cosa que tú si que fas de les meures paraules.
Et convide a que passes a veure el decret 218/2010 per a veure si les xifres que he posat son falses, cosa que poses en dubte. Ja em contestaràs.
Espere que si guanya el Psoe tinga un poc de valor i faja neteja per l'ajuntament i recurte sous, que la crisis es per a tots.
Tot no és fer edificis públics, escoles, llars per als vells, centres per les bandes de música,casa de la cultura...
Tot açò, té uns costos de manteniment, que amb la crisi que estem patint, ja és fan difícils de mantindre.
A més a més, el fet de que siguen obres públiques, pareix com si no ho tinguerem que pagar nosaltres. i efectivament, no ho pagem directament, pèro ara sí que em vist com ens pujen els impostos, directes i indirectes, i sobre tot ho vegem, inclús en l'aument dels anys de jubilació. Això, si que ja ens pareix que ens toque més directe. no?
Parle en general, el fer obres i més obres, és del gènere dels polítics. fins ara analitzavem la gestió d'un alcalde per les obres que havía fet. hui per hui, crèc que deurem d'analitzar la gestió dels nostres polítics pel bon gestionament dels recursos que té al seu abast i que sapia donar-los el millor aprofitament pel poble.
anonim 8 algo dius , però un poc barretjat. en primer lloc el alcalde no te res que vore en el impostos que tu parles , al menys els indirectes , per lo que respecte als directes 7 anys sense pujarne cap. respecte a les obres es fan per varios motius . en primer lloc perquè, o no existeixen o hi havia que renovarles , en segon lloc ;en segon lloc encara que siguen diners publics sino es agafes tu el pillarà un altre alcalde , es a dir seguiriem pagan el mateis¡x i no rebriem rés i eixa es la tasca del alcade entre altres i per últim si no hi ha res , res es pot gestionar i... hi havia tan per fer que------
El no pujar els impostos no es sinònim de ser un bon gestor i en aquest cas el PP ha optat per no pujar les taxes i els impostos de competència local però els servies que ofereix, deixen molt que desitjar com la bruticia al carrers, l’abandonament dels parcs i el seu mobiliari, la foscor que patim als carrers per culpa d’una inadequat enllumenat públic o que cadascú faça el que li vinga en gana amb els seus vehicles estacionant-los on li ve en gana. Sols són uns exemples, doncs açò, cal sumar-li el dèficit econòmic amb que es troba l’Ajuntament.
Respecte a les obres, hi ha que fer-ne si no hi han però abans a d’haver una demanda per part de la societat beniarresina i sobretot, que després s’han de mantindre amb personal, equipament, neteja i energia elèctrica, cosa que sembla ser obliden els actuals dirigents.
Publica un comentari a l'entrada