Actualitat:COVID 19: Beniarrés no registra cap afectat per Covid a 26 de Febrer

dimecres, 12 de març del 2014

Ho resumeix una paraula: Diners.

El passat 5 de Març es va celebrar una sessió plenària de caràcter extraordinari a l’Ajuntament de Beniarrés.

A la sessió plenària vam assistir dues persones com a públic, el qui escriu i un altre veí de Beniarrés. Embla que estiga “animant-se” doncs habitualment sols estic jo com a públic assistent. Per u s’escomença.

Bàsicament la sessió plenària es podria definir en una sols paraula: Diners.

Un nou préstec demanat a la Caixa Provincial de la Diputació d’Alacant de 50.000 € per a fer front a problemes de tresoreria i reconèixer factures impagades de l’any 2013 per valor de més de 83.000 €  i que passaran a ser comptabilitzades al pressupost de 2014.

Com ja va sent habitual, des de que governe el PP, s’escomença l’any demanant un préstec a la Diputació, que encara que és al 0% d’interés s’ha de tornar en un any,o bé amb un ingrés o bé la Diputació es queda la quantitat sol·licitada dels diners que ingressa de la recollida de la brossa, del que paguem de l’aigua o de l’impost de vehicles.

Però el que és més preocupant és que aquests 50.000 € no son per a fer inversions o crear un pla de treball, es per a fer front a problemes de liquidés, es a dir, com no hi han diners a l’Ajuntament s’ha de sol·licitar aquet préstec.

El que resulta més preocupant és lo de les factures, doncs en un pressupost que no fa ni 30 dies que està aprovat, ja té com a càrrega factures pendents de pagament per valor de més de 83.000 €, i no son imprevistos, son factures que s’han de pagar ja quan es fa el pressupost com pràcticament tota l’aportació a la Mancomunitat del Xarpolar de l’any 2013 amb més de 45.000 €, les cordaes de Festes de l’any passat amb 2.800 €, 10.000 € a l’empresa local que ens arreplega la brossa domiciliaria o 6.000 € en factures a l’empresa que subministra l’energia elèctrica a les propietats municipals. Com es pot apreciar res que no es sàpiga que s’ha de pagar de forma habitual, altra cosa és per exemple, destinar els diners que paguem a l’Ajuntament de Beniarrés per la taxa de la recollida de la brossa, que com es pot apreciar, no va al seu destí final  i es destinat a "altres prioritats.”

La sessió plenària va acabar amb dos informes de l’alcaldia (encara que no estaven a l’ordre del dia). Es va informar per part de l’alcalde de que s’havia celebrat el sorteig per a l’edició de l’Aulos d’enguany, amb les 3 bandes juvenils seleccionades i també de s’està procedint a una nova actuació en el Barranc de l’Encantada. Esperava també que haguera informat per quin motiu el nou carrer de la urbanització del PAI del Dr. Orero ( el que dona del carrer del metge cap a la carretera) està tallat i no s’obri al tràfic.


Doncs bé, aquest és el resum del darrer ple celebrat a l’Ajuntament de Beniarrés i que tots podrieu contrastar si el consistori tinguera a bé publicar les actes de les sessions plenàries a la webde l’Ajuntament, però em sembla que caldrà esperar, doncs la darrera publica correspon a la sessió plenària de 16 de Gener de 2012.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt bon article!!

Anònim ha dit...

CUANDO VAIS A DEJAR DE PAGARLE ESE JORNALAZO A VUESTRO ALCALDE? O A CASO VAIS SOBRADOS?........

Anònim ha dit...

A Beniarres ya molt de diners

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...