El passat 5 de Març es va celebrar una sessió
plenària de caràcter extraordinari a l’Ajuntament de Beniarrés.
A la sessió plenària vam assistir dues
persones com a públic, el qui escriu i un altre veí de Beniarrés. Embla que
estiga “animant-se” doncs habitualment sols estic jo com a públic assistent. Per
u s’escomença.
Bàsicament la sessió plenària es podria
definir en una sols paraula: Diners.
Un nou préstec demanat a la Caixa Provincial de la Diputació d’Alacant de
50.000 € per a fer front a problemes de tresoreria i reconèixer factures
impagades de l’any 2013 per valor de més de 83.000 € i que passaran a ser comptabilitzades al
pressupost de 2014.
Com ja va sent habitual, des de que governe el
PP, s’escomença l’any demanant un préstec a la Diputació , que encara
que és al 0% d’interés s’ha de tornar en un any,o bé amb un ingrés o bé la Diputació es queda la
quantitat sol·licitada dels diners que ingressa de la recollida de la brossa,
del que paguem de l’aigua o de l’impost de vehicles.
Però el que és més preocupant és que aquests
50.000 € no son per a fer inversions o crear un pla de treball, es per a fer front
a problemes de liquidés, es a dir, com no hi han diners a l’Ajuntament s’ha de
sol·licitar aquet préstec.
El que resulta més preocupant és lo de les
factures, doncs en un pressupost que no fa ni 30 dies que està aprovat, ja té
com a càrrega factures pendents de pagament per valor de més de 83.000 €, i no
son imprevistos, son factures que s’han de pagar ja quan es fa el pressupost
com pràcticament tota l’aportació a la Mancomunitat del Xarpolar de l’any 2013 amb més
de 45.000 €, les cordaes de Festes de l’any passat amb 2.800 €, 10.000 € a l’empresa
local que ens arreplega la brossa domiciliaria o 6.000 € en factures a l’empresa
que subministra l’energia elèctrica a les propietats municipals. Com es pot
apreciar res que no es sàpiga que s’ha de pagar de forma habitual, altra cosa és
per exemple, destinar els diners que paguem a l’Ajuntament de Beniarrés per la
taxa de la recollida de la brossa, que com es pot apreciar, no va al seu destí final i
es destinat a "altres prioritats.”
La sessió plenària va acabar amb dos informes
de l’alcaldia (encara que no estaven a l’ordre del dia). Es va informar per
part de l’alcalde de que s’havia celebrat el sorteig per a l’edició de l’Aulos
d’enguany, amb les 3 bandes juvenils seleccionades i també de s’està procedint
a una nova actuació en el Barranc de l’Encantada. Esperava també que haguera
informat per quin motiu el nou carrer de la urbanització del PAI del Dr. Orero
( el que dona del carrer del metge cap a la carretera) està tallat i no s’obri
al tràfic.
Doncs bé, aquest és el resum del darrer ple
celebrat a l’Ajuntament de Beniarrés i que tots podrieu contrastar si el
consistori tinguera a bé publicar les actes de les sessions plenàries a la webde l’Ajuntament, però em sembla que caldrà esperar, doncs la darrera publica
correspon a la sessió plenària de 16 de Gener de 2012.
3 comentaris:
Molt bon article!!
CUANDO VAIS A DEJAR DE PAGARLE ESE JORNALAZO A VUESTRO ALCALDE? O A CASO VAIS SOBRADOS?........
A Beniarres ya molt de diners
Publica un comentari a l'entrada